NÅR REGNET FALLER NED

regn lposstoflybird

Jeg vil kanskje si jeg er over gjennomsnittet glad i regn – ja, kanskje like glad i det som jeg er i svart/hvitt. Før hadde jeg problemer med å sovne om det regnet eller blåste mye ute, men nå, nei det finnes ingenting bedre å sovne til enn nettopp det. Elsker lyden av regnet som slår mot vinduet og høljer ned på taket. Dråpene som renner nedover bladene på trærene og gjør de litt tyngre. Det blir en helt annen stemning i luften. En stemning som kan både gjøre meg ekstremt glad, eller som plutselig får meg til å tenke over alt som jeg helst lagrer langt bak i hodet. Nå har det seg at det ikke er få regnværsdager man får når man bor på Vestlandet, og til tider bobler frustrasjonen over på grunn av at det er så sjeldent at solstrålene vil presse seg gjennom de tunge skyene. Men det tar aldri lange stunden før savnet av regn kommer etter noen solskinnsdager. Og dere kan tro at jeg er glad nå som høsten er komt. Alt er i forandring, og viser sjarm på en helt annen måte. Naturen blir så fin. Fargene. Ja. Åh så jeg elsker fargene. Elsker å se hvordan alt av det grønne sakte men sikkert mister sin modne farge og etterlater spor av seg på bakken.

Nå skal jeg finne frem boken min som jeg har latt ligge alt for lenge, finne noe å spise og høre på regnet. Dere kan tro det er en god dag for meg.

Legg igjen en kommentar

