SHOPPESTOPP

Jeg startet dette året med å begynn Dette året kommer til å bestå av en del reising, og første tur er allerede i februar. Og reising = penger. Så jeg bestemte meg rett og slett for å kunne klare å spare opp nok penger til all reising, og samtidig lære meg å tenke mer over all den unødvendige shoppingen så var jeg nødt å ha shoppestopp(in the name of love). Ikke det at jeg er helt gal når det kommer til shopping, det er jeg langt i fra. Jeg kjøper som oftest bare det jeg virkelig har bruk for og er generellt flink å spare penger, men jeg må komme meg vekk fra tanken «jeg har ingenting å ha på meg», når sannheten er at jeg har mer enn nok i klesskapet mitt, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som har det slik. Dette er også én av grunnene til at jeg skal ta frem symaskinen neste uke og starte på mine prosjekt. Har mye spennende i vente!

rightside

Så langt går det veldig bra med shoppestoppen. Det eneste jeg har kjøpt meg selv denne måneden er en dobbelcheesebruger, som vil si 30kr ut av lommen. Haha. Kan leve med det.

Jeg tror mange kunne blitt flinkere når det kommer til å tenke over shoppingvanene sine. Jeg er blitt veldig inspirert av Jenny Skavlan – gjenbruk er tingen!  Og vi har vel alle kjøpt ting, som vi elsket der og da, men som egentlig bare har blitt liggende i skapet med prislappen på, eller hva? Så jeg oppfordrer alle til å tenke ekstra godt over neste gang det ligger et klesplagg på handlelisten, trenger du virkelig det? Jeg skal hvertfall fortsette med det. Shoppstoppet varer frem til slutten av februar, og så får jeg se hva som skjer etter det. Venter jo en russetid på meg i mai som jeg vet ikke blir så billig. Huff.

 

Legg igjen en kommentar

