STOLT AV MEG SELV

copenhagen

Livet i København er ganske flott. Det har enda ikke helt gått opp for meg at jeg faktisk har klart å flytte her helt alene. Jeg kjente ikke ett eneste menneske da jeg først kom. Alt var nytt. Og jeg har alltid vært redd for å gjøre ting alene – spesielt de siste årene. Så herlighet, jeg er stolt av meg selv for å ha klart dette.

Språket begynner å bli lettere å forstå, heldigvis. Nå klarer jeg å få med meg litt av hva de andre i klassen faktisk snakker om, og hva lærerene forteller.

Det er rart hvor naturlig det var å plutselig komme inn i en ny rutine her. Jeg våkner halv 8 hver skoledag, tar den 5 minutters «lange» gåturen til s-toget, kommer frem til Nørreport etter 10 minutter og har igjen en liten gåtur til skolen. Hver dag ser jeg den samme mannen sette opp stolene utenfor kaffesjappen ved Jorcks Passage. Ut kommer jeg på Strøget og kan se opp til klasserommet. Og dette skal jeg gjøre de 3 neste årene. Jeg elsker å være her. Kan ikke annet enn å glede meg til hva som skjer videre.

Legg igjen en kommentar

