BEGYNNE Å VLOGGE

I sommer, da dagene jeg ikke hadde noe å gjøre kom, ble jeg plutselig sittende og bare se på ulike vloggere. Og jeg ble hektet. Virkelig. Jeg fant så mange ulike vloggere, og ble utrolig fascinert over alt de filmet. Selvsagt fikk jo jeg med en gang lyst til å begynne med det samme – og sitter fremdeles med det samme tanken. Så langt har jeg bare gjort to videoer, den første ikke så vellykket, men den andre ble helt grei. Den er fra klasseturen til London vi hadde i februar. Så for deg som ikke har sett den, sjekk den ut.

Når det kommer til youtubere, eller vloggere, vet ikke hva jeg skal kalle dem, så fant jeg mine favoritter. Det hele begynte med Mika Francis sine videoer. Hun virket bare så fri. Elsket stilen hennes. Hvordan hun satt sammen videoene sine. Musikken. Alt.

Plutselig dukket Jon Olsson opp. Og herlighet så kanalen hans har vokst siden jeg begynte å se. Den første videoen jeg så, da var han på vlog dag 34 – nå er han på dag 190(og 200 000 flere følgere) og jeg har sett hver dag. Altså, de videoene er fantastiske. Spesielt drone bildene. Fantastisk. Jeg blir bare glad hver dag når det kommer en ny video.

Jeg er den som sitter å se på sminke og hår tutorials dagen lang. Det er ikke det som inspirerer meg. Men alt som har med utforske verden, mote, fantastiske drone videoer, ah, elsker det. Er nesten blitt litt for avhengig. Sitter faktisk heller å se på det, enn serier. Det sier litt. Andre youtubere enn Mika og Jon som jeg ser på, er blant annet Janni Deler, Angelica Blick, Clara Henry. Ja, litt av hvert.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde et kamera som var litt lettere å filme med. For jeg vil virkelig fange opp på film det livet jeg lever jeg. Om det så bare er en sykkeltur til parken, vandring i gatene, oppdage nye spisesteder. Alt. For det er så mye bra her, og akkurat nå kan ikke bilder beskrive det godt nok. Det er mange steder jeg har vært, hvor jeg angrer at jeg ikke filmet noe. Som New York og Australia. Er ikke hver dag man er der.

 

Legg igjen en kommentar

